در این مطلب بـه ۵۰ سوال درباره مشکلات احتمالی استفاده از ملی کارت بانک ملی پاسخ داده شده هست تا درون صورت احتمالا، صورتحساب کارت اعتباری بانک ملی کاربران بتوانند پاسخ مناسب خود را بیـابند.
.
۱) درون صورت مفقود شدن یـا بـه سرقت رفتن ملی کارت جه اقداماتی حتما انجام شود؟
چنانچه درون ساعات اداری باشد حتما به نزدیکترین شعبه بانک ملی مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور کارت جدید نمود و در ساعات غیر اداری مـیتوان از طریق تلفن ۶۴۱۴۰-۰۲۱ موضوع را گزارش و کارت را مسدود نمود. صورتحساب کارت اعتباری بانک ملی همچنین از طریق تلفنبانک (درصورت داشتن رمز دوم) این امر مـیسر مـیباشد.
.
۲) نحوه تخصیص رمز دوم بـه ملی کارت چگونـه است؟
دارنده کارت حتما به یکی از خودپردازهای بانک ملی مراجعه و با انتخاب منوی عملیـات رمز و سپس گزینـه تخصیص رمز دوم یک عدد بین پنج که تا ۱۲ رقم انتخاب نماید.
.
۳) چنانچه هنگام برداشت وجه از طریق دستگاه خودپرداز وجه از حسابر و پول بـه مشتری پرداخت نشود چه اقدامـی به منظور دریـافت وجه لازم است؟
معمولاً وجه مزبور ظرف مدت ۲۴ ساعت بـه حساب برگشت داده مـیشود. صورتحساب کارت اعتباری بانک ملی درون غیر اینصورت با گرفتن صورتحساب و ارجاع آن بـه شعبه مربوطه ضمن پر فرم و انجام مکاتبات لازم با مراکز ذیربط وجه مربوطه بـه حساب واریز خواهد گردید.
.
۴) کد CVV۲ و کاربرد آن چیست؟
کد CVV2 یک عدد چهار رقمـی هست که پشت ملی کارت ثبت شده هست و جهت خرید اینترنتی مورد استفاده قرار مـیگیرد.
.
۵) آیـا با یک ملی کارت مـیتوان از کلیـه حسابهای متمرکز استفاده نمود؟
کلیـه حسابهائی کـه با یک شماره مشتری افتتاح شده باشند را مـیتوان بـه یک کارت مرتبط نمود.
.
۶) درون صورت فراموش رمز اصلی ملی کارت چه اقدامـی حتما صورت گیرد؟
برای درخواست رمز جدید با داشتن کارت شناسائی معتبر حتما به یکی از شعب سیبایی بانک ملی درون سراسر کشور مراجعه گردد.
.
۷) درون صورت عدم واریز وجه هنگام استفاده از کارتهای بانک ملی از طریق خودپرداز – اینترنت و یـا POS چه اقدامـی حتما انجام داد؟
دارندگان کارتهای بانکی اگر بـه کارتها و حسابهای سایر بانکها انتقال وجهی انجام دهند و وجه مربوطه بـه هر دلیل بـه حساب مقصد واریز نشود، مـیتوانند از طریق تماس با شماره تلفنهای ۳۳۱۱۲۱۷۷-۳۳۹۲۴۵۳۴-۳۳۹۲۴۶۱۷-۳۳۹۲۴۶۹۰-۳۳۹۲۴۷۱۷-۳۳۹۵۲۳۹۲-۳۳۹۵۵۰۵۶-۳۳۹۵۵۸۵۱-۳۳۹۵۷۹۷۴-۳۳۹۵۳۸۸۵ با پیش شماره ۰۲۱ مغایرت مربوطه را پیگیری نمایند. درون صورتی کـه این مغایرت درون بخش پایـا رخ داده باشد (انتقال وجه از حساب بانک ملی بـه حساب سایر بانکها با مبالغ کمتر از ۰۰۰ر۰۰۰ر۱۵۰ ریـال) به منظور پیگیری حتما با شمارههای ۳۳۱۱۴۱۴۵-۳۳۹۲۲۵۸۴و ۳۳۹۵۳۶۸۹ با پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرید.
.
۸) سقف انتقال وجه کارت بـه کارت درون سایت بانک ملی چقدر است؟
انتقال وجه از ملی کارت بـه ملی کارت (درون بانکی): صورتحساب کارت اعتباری بانک ملی حداکثر یکصد مـیلیون ریـال انتقال وجه از ملی کارت بـه کارت سایر بانکها (شتابی): حداکثر سی مـیلیون ریـال
.
۹) نحوه انتقال کارت بـه کارت درون سایت چگونـه است؟
با مراجعه بـه لینک https: //Epayment. Bmi. Ir/BatchMoneyTransfer و انجام مراحل ذیل انتقال کارت بـه کارت انجام پذیر است:
- الف) ورود اطلاعات کارت مبدأ شامل شماره کارت، رمز دوم، کد امنیتی CVV2 تاریخ انقضای کارت و آدرس ایمـیل (اختیـاری)
- ب) ورود شماره کارت مقصد
- ج) ورود مبلغ قابل انتقال و سپس زدن دکمـه «اضافه کارت»
- د) وارد متن تصویر Captcha درون بامقابل آن و سپس زدن دکمـه بررسی اطلاعات
.
۱۰) اگر درون خرید اینترنتی از سایت بانک ملی، وجه مربوطه از حساب مشتریر شود، اما تراکنش ناموفق انجام گردد، مشتری چه اقدامـی حتما انجام دهد؟
اینگونـه مغایرتها بـه طور سیستمـی که تا حداکثر ۷۲ ساعت بعد از تراکنش، رفع مـیگردد. درون صورت عدم رفع مغایرت بصورت سیستمـی، مشتری مـیتواند تلفنی و یـا حضوری با دایره رفع مغایرت شتابی درون اداره پایـاپای مراجعه و درخواست رفع مغایرت نماید.
.
۱۱) آیـا درون خرید اینترنتی از درگاههای بانک ملی یـا سایر بانکها از حساب مشتری کارمزد کم مـیشود؟
در حال حاضر درون خریدهای اینترنتی از درگاههای بانک ملی، هیچگونـه کارمزدی از حساب مشتریر نمـیگردد.
.
۱۲) آیـا یک ملی کارت مـیتواند بـه چند حساب متصل شود؟
بله- ولی توجه شود کـه تنـها یکی از آنها بـه عنوان حساب اصلی معرفی مـیشود و در صورت انتقال وجه کارت بـه کارت، مبلغ مربوطه بـه آن حساب کـه حساب اصلی است، واریز مـیگردد.
.
۱۳) هزینـه دریـافت ملی کارت چقدر است؟
۲۳۰۰۰ ریـال بابت صدور کارت و مبلغ ۷۵۰۰ ریـال هزینـه ارتباط کارت با حساب
.
۱۴) درون صورتی کـه رمز اول ملی کارت بـه علت ورود اشتباه غیرفعال شود، آیـا حتما به همان شعبه اصلی مراجعه گردد؟
خیر. جهت فعال آن بـه هر یک از شعب بانک ملی مـیتوان مراجعه کرد.
.
۱۵) اگر کارتی کـه به علت مفقودی مسدود گردیده، پیدا شود، جهت فعال مجدد آن چه اقدامـی حتما انجام داد؟
برای رفع انسداد و فعال شدن مجدد کارت حتما به یکی از شعب مراجعه کند.
.
۱۶) چرا بعد از اینکه مشتری کارت مفقودی را مسدود نمود، درون هنگام استفاده از تلفن بانک جهت اطلاع از موجودی کارت با پیغام خطا مواجه مـیشود؟
زیرا شماره کارت مشتری مسدود شده و درسیستم تلفنبانک نمـیتواند از طریق شماره کارت و رمز دوم از موجودی خود مطلع شود، بـه عبارت دیگر حتما با استفاده از شماره حساب و رمز حساب خود اقدام کند.
.
۱۷) اگر کد CVV2 پاک شود یـا ناخوانا باشد چه حتما کرد؟
مشتری حتما به یکی از شعب مراجعه و درخواست کد CVV2 بنماید. شعبه نیز طی نامـه کتبی مشخصات کارت مشتری را اعلام کرده و از قسمت گروه کارت شرکت سداد درخواست کد مربوطه را مـینماید. مشتری مـیتواند بعد از ارسال نامـه بـه سداد، درون همان روز تلفنی با گروه کارت تماس گرفته و شماره را اخذ نماید.
.
۱۸) اگری رمز اول ملی کارت را فراموش کند چه حتما د؟
با درون دست داشتن اصل کارت شناسایی و شماره حساب بـه نزدیکترین شعبه مراجعه و فرم درخواست رمز تکمـیل کند که تا شعبه به منظور کارت وی، از انفورماتیک رمز جدید درخواست نموده و پس از دریـافت رمز جدید، آن را فعال کند.
.
۱۹) نحوه تخصیص رمز دوم ملی کارت چگونـه است؟
دارنده کارت حتما به یکی از خودپردازهای بانک ملی مراجعه و با انتخاب منوی عملیـات رمز و سپس گزینـه تخصیص یـا تغییر رمز دوم یک عدد بین ۵ که تا ۱۲ رقم انتخاب نماید.
.
۲۰) چنانچه هنگام برداشت وجه از طریق دستگاه خودپرداز وجه از حسابر و پول بـه مشتری پرداخت نشود چه اقدامـی به منظور دریـافت وجه لازم است؟
معمولاً وجه مزبور ظرف مدت ۲۴ ساعت بـه حساب برگشت داده مـیشود. درون غیر اینصورت با گرفتن صورتحساب و ارجاع آن بـه شعبه مربوطه ضمن پر فرم و انجام مکاتبات لازم با مراکز ذیربط وجه مربوطه بـه حساب واریز خواهد گردید.
.
۲۱) آیـا با یک ملی کارت مـیتوان از کلیـه حسابهای متمرکز استفاده نمود؟
برای حسابهائی کـه با یک شماره مشتری افتتاح شده باشند، مـیتوان ارتباط کارت بـه حساب را ایجاد نمود. ضمناً استفاده از حسابهای غیرترجیحی کارت فقط از خودپرداز بانک ملی مـیسر مـیباشد.
.
۲۲) شماره مشتری چیست و نحوه بدست آوردن آن چگونـه است؟
شماره مشتری شماره ۱۰ رقمـی هست که درون زمان افتتاح حسابهای متمرکز بـه مشتری اختصاص مـییـابد و مـیتوان با مراجعه بـه شعب از شماره مشتری خود آگاهی یـافت. همچنین درون صورتی کـه در خدمات اینترنتی سایت بانک عضو باشد شماره مشتری حساب را درون آن رویت نمود.
.
۲۳) چگونـه درون سیستم تحویلداری رمز بن کارت درخواست دهیم؟
۱) مراحل اقدام جهت ارسال درخواست رمز بن کارت از طریق سیستم تحویلداری شعب بـه شرح ذیل مـیباشد: ۲) انتخاب گزینـه ۴۳e۶۴ (در سیستم OS/۲) و گزینـه ۴۵۳۴ (در سیستم Linux) ۳) ثبت کد ملی ۴) نمایش شماره کارتهای ویژه مربوط بـه کد ملی درج شده ۵) انتخاب شماره ردیف بن کارت مربوطه ۶) انتخاب گزینـه «قبول» ۷) بعد از اجرای فایل درون Batch شبانـه، برگه رمز بن کارت درخواستی از طرف شرکت داده ورزی سداد چاپ و به شعبه متولی ارسال مـیگردد. نکات قابل توجه: الف: درون درخواست رمز بن کارت جهت پرسنل، بازنشسته و وظیفه بگیران استان تهران درصورتی کـه کد ملی افراد ثبت نشده باشد، اطلاعات کامل (شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد استخدامـی و شماره بن کارت) از طریق ادارات مربوطه بـه این اداره کل ارسال گردد. ب: درون درخواست رمز بن کارت جهت پرسنل شاغل، بازنشسته و وظیفهبگیر درون شـهرستانها، درصورتی کـه کد ملی افراد ثبت نشده باشد، اداره امور شعب مربوطه مـیباید نسبت بـه اصلاح اطلاعات مشتری از طریق ارسال فایل (با کد عملیـات ۶۴۰۰) از سامانـه بن کارت اقدام نماید. ج: درون درخواست رمز بن کارت جهت سازمانهای متفرقه، اصلاح اطلاعات مشتریـان (کد عملیـات ۶۴۰۰) مـیبایست از طریق مسئول بن کارت آن سازمان انجام پذیرد. حد اقل ۷۲ ساعت بعد از اصلاح اطلاعات مشتریـان درون سامانـه بن کارت، امکان درخواست رمز مجدد به منظور آن کارت از طریق تلر (سیستم تحویلداری) شعب فعال خواهد گردید.
.
۲۴) نحوه فعالسازی پیوند کارت چگونـه است؟
پیوند کارت بـه حساب دارنده کارت متصل نمـیباشد و کلیـه شعب مـیبایست بـه منظور فعالسازی پیوند کارت، درون صورت مراجعه مشتری (دارنده پیوند کارت)، ضمن احراز هویت وی، بـه شرح ذیل اقدام نمایند:
- ۱) افتتاح حساب جهت دارنده کارت (چنانچه دارنده کارت دارای حساب مـیباشد نیـازی بـه افتتاح حساب جدید نمـیباشد)
- ۲) کنترل حساب مورد نظر از طریق گزینـه ۴۳E۹۱ جهت اطلاع از ارتباط حساب با کارت دیگر
- ۳) درصورتی کـه حساب با کارت دیگری ارتباط داشته باشد از طریق گزینـه ۴۳۶۵ قطع ارتباط گردد
- ۴) از طریق گزینـه ۴۳۶۲ حساب بـه پیوند کارت مرتبط گردد
- ۵) از طریق گزینـه ۵۲۴ نسبت بـه تغییر رمز پیوند کارت (با رمز پیش فرض ۱۱۱۱) اقدام گردد
- ۶) چنانچه درون عملیـات تغییر رمز، پیغام «کارت وارد شده معتبر نمـیباشد» یـا «بدلایل امنیتی پیـام اجرا نمـیگردد» (کد ۶۰۵۶) مشاهده شد، شعب حتما به منظور رفع نقص کارت، با شرکت داده ورزی سداد – واحد صدور کارت (۹و ۸۸۷۰۴۸۵۸) – تماس حاصل نمایند.
.
۲۵) کارت هواداری ورزشی چه خدماتی ارائه مـیدهد؟
۱) خدمات عمومـی: (کلیـه خدمات عمومـی این کارت مشابه ملی کارت و بشرح ذیل مـیباشد) – امکان خرید با استفاده از پایـانـههای فروش (POS) – امکان دریـافت وجه از طریق دستگاههای خودپرداز (ATM) – خرید اینترنتی از طریق سامانـههای مبتنی بر کارت – پرداخت قبوض از طریق سامانـههای مبتنی بر کارت – امکان پرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از طریق سامانـههای مبتنی بر کارت ۲) خدمات اختصاصی: خرید از شبکه اختصاصی فروشگاهی طرف قرارداد و بهرهمندی از تخفیف قابل ملاحظه خرید انواع مختلف بیمـه نامـه با تخفیف از بیمـههای طرف قرارداد استفاده از خدمات بیمـه درمان تکمـیلی استفاده از تخفیف درون مراکز اقامتی شامل هتل، تورهای داخلی و خارجی از مراکز طرف قرارداد امکان تهیـه بلیط مسابقات ورزشی خصوصاً مسابقات فوتبال درون آینده نزدیک
.
۲۶) چگونـه مـیتوان کارت هواداری ورزشی درخواست کرد؟
- ۱) مراجعه بـه شعبه
- ۲) عضویت درون کانون
.
۲۷) شعبه حتما چه اقدامـی به منظور مشتری متقاضی کارت هواداری ورزشی انجام دهد؟
کلیـه شعب وفق ضوابط و مقررات، بعد از مراجعه مشتری و تکمـیل فرم افتتاح حساب اشخاص حقیقی (نمونـه ۲/۵۲۸) و ارائه مدارک لازم به منظور احراز هویت، از طریق سیستم تحویلدار سیبا (Teller) نسبت بـه تعریف مشتری و افتتاح حساب قرض الحسنـه بعد انداز یـا سپرده سرمایـه گذاری کوتاه مدت اقدام و پس از اطمـینان از واریز حق عضویت از سوی مشتری بحساب باشگاه مربوطه، با استفاده از گزینـه ۴۳E۱۱ و انتخاب نوع کارت هواداری ورزشی از فهرست «نوع کارت» نسبت بـه ارسال درخواست صدور کارت هواداری ورزشی بـه سیستم مرکزی، اقدام مـینمایند.
.
۲۸) آیـا جهت صدور کارت هواداری ورزشی کارمزد اخذ مـیگردد؟
حسب مصوبه مدیریت محترم بانک بابت صدور کارت هواداری ورزشی کارمزدی اخذ نمـیگردد.
.
۲۹) مراحل عضویت درون کانون هواداران باشگاه و دریـافت کارت هواداری ورزشی بـه چه صورت است؟
به منظور ارائه درخواست عضویت، متقاضی مـیبایست مدارک مشروحه ذیل را بـه نشانی مندرج درون وب سایت بانک ملی (منوی خدمات← گزینـه الکترونیکی← گزینـه کارت هواداری ورزشی) ارسال نماید. ۱) فرم تکمـیل شده «درخواست کارت عضویت درون کانون هواداری» (فرم مذکور از طریق وب سایت بانک ملی قابل دسترسی مـیباشد. بدیـهی هست ارسال کارت هواداری ورزشی منوط بـه تکمـیل مدارک فوق الذکر و ارسال آنها توسط متقاضی بـه آدرس مندرج درون سایت بانک مـیباشد. ۲) تصویر فیش واریزی بابت حق عضویت [مبلغ و شماره حساب هر باشگاه، براساس مفاد قرارداد بانک با باشگاه ذیربط، جهت اطلاع درسایت بانک ملی (منوی خدمات←گزینـه الکترونیکی← گزینـه کارت هواداری ورزشی) درج خواهد شد.] ۳) یک قطعه ع۴×۳ تمام رخ با زمـینـه سفید ۴) تصویر صفحه اول شناسنامـه ۵) تصویر متن و ظهر کارت ملی
.
۳۰) آیـا کارت هواداری ورزشی کـه مشتری دریـافت مـیکند فعال است؟
خیر. کارت هواداران ورزشی درون زمان ارسال بـه نشانی متقاضی غیرفعال است، لذا مـیبایست همزمان با مراجعه مشتری بـه شعبه و تحویل رمز بـه مشارالیـه، فعال گردد. کارت هواداری ورزشی بعد از صدور از طریق شرکت طرف قرارداد بـه نشانی متقاضی و رمز مربوطه بـه شعبه درخواست کننده ارسال خواهد شد و متقاضی بعد از دریـافت کارت مذکور مـیبایست بـه منظور دریـافت رمز مربوطه بـه شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه نماید.
.
۳۱) امکان سوءاستفاده از کارت عابر بانک چگونـه است؟
اگری شماره ۱۶رقمـی روی کارت + رمز دوم کارت + کد CVV2 + تاریخ انقضاء کارت شخص دیگری را داشته باشد مـیتواند از موجودی حساب بـه راحتی برداشت کند. درون این حالت حتما به پلیس فتا مراجعه کرد.
.
۳۲) درون مورد کارتهایی کـه تاریخ صدور بر روی آنها درج شده است، چگونـه مـیتوان از تاریخ انقضای آنها مطلع شد؟
به تاریخ صدور ۵ سال اضافه مـیکنیم، تاریخ انقضای کارت بدست مـیآید. بـه عبارت دیگر ماه صدور تغییر نمـیکند و تنـها ۵ سال بـه رقم سال صدور اضافه مـیشود.
.
۳۳) آیـا انتقال کارت بـه کارت کارمزد دارد؟
ملی بـه ملی کارمزد ندارد. اما کارت بـه کارت از ملی بـه سایر بانکها یـا از دستگاه سایر بانکها بـه ملی به منظور انتقال وجه که تا ده مـیلیون ریـال مبلغ ۵۰۰۰ ریـال کارمزد دارد کـه برای مبالغ بالاتر، بـه ازای هر ده مـیلیون ریـال مبلغ ۲۰۰۰ ریـال کارمزد اضافه مـیشود.
.
۳۴) مراحل اداری به منظور اخذ مجدد کارت و رمز بعد از مفقود شدن انواع کارتهای اعتباری اعم از بنکارت و سفرکارت و ملیکارت و فراموشی رمز مربوطه چگونـه است؟
در صورت سرقت یـا مفقودی کارت اعلام مشخصات شخصی و شماره کارت بـه شماره تلفن ۶۴۱۴۰ به منظور مسدودی کارت و جلوگیری ازسوء استفاده احتمالی ارائه درخواست به منظور صدور کارت یـا رمز المثنی از طریق شعب، همچنین اداره کل سرمایـه انسانی (دایره بازنشستگی) یـا اداره کل انفورماتیک و خدمات نوین.
.
۳۵) درون صورت مفقود شدن یـا بـه سرقت رفتن ملی کارت جه اقداماتی حتما انجام شود؟
چنانچه درون ساعات اداری باشد حتما به نزدیکترین شعبه بانک ملی مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور کارت جدید نمود و در ساعات غیر اداری مـیتوان از طریق تلفن ۶۴۱۴۰-۰۲۱ موضوع را گزارش و کارت را مسدود نمود. همچنین از طریق تلفنبانک (درصورت داشتن رمز دوم) این امر مـیسر مـیباشد.
.
۳۶) آیـا امکان انتقال وجه بـه کارتهای هدیـه وجود دارد؟
خیر. امکان انجام انتقال وجه و شارژ مجدد هدیـه کارت وجود ندارد.
.
۳۷) چرا انتقال کارت بـه کارت درون اواخر ماه و در زمانی کـه یـارانـهها بـه حساب واریز مـیشود، بـه مشکل بر مـیخورد؟
زیرا بسیـاری از بانکها از جمله بانک ملت سوئیچ کارت خود را غیرفعال مـیکنند. به منظور رفع مشکل، مشتری حتما با پشتیبانی تلفن ۸۳۳۸۶ و یـا مرکز شتاب بانک مربوطه تماس بگیرد.
.
۳۸) انواع کارتهای بانک ملی کدامند؟
پیش شماره ۶۰۳۷۹۹۱۰ الی ۱۸: ملی کارت معمولی پیش شماره ۲۶- ۶۰۳۷۹۹۲۵: بن کارت – سفر کارت پیششماره ۶۰۳۷۹۹۶۰: کارت اعتباری پیش شماره ۶۰۳۷۹۹۳۶: کارت هدیـه غیرقابل برداشت از طریق خودپرداز – فقط خرید پیششماره ۶۰۳۷۹۹۳۷: کارت هدیـه قابل برداشت از طریق خودپرداز کارتهای هدیـه کـه با شماره ۶۰۳۷۹۹۳۷ شروع مـیشوند با مبالغ متغیر بوده و امکان برداشت نقدی از این کارتها از طریق دستگاه ATM وجود دارد.
.
۳۹) ملی کارت ارزی چیست؟ به منظور چه کشورهایی صادر مـیشود؟
ملی کارت ارزی با هدف تسهیل درون جابجایی ارز توسط مسافران و تجار معتبر عازم بـه کشورهای حوزه خلیج فارس (امارات متحده عربی ـ قطر ـ بحرین ـ کویت و عربستان سعودی)، علیالخصوص زائران بیت الله الحرام بدون هیچگونـه کارمزد و هزینـهای صادر مـیگردد.
.
۴۰) استفاده از ملی کارت ارزی چگونـه است؟
نوع ارز حساب مرتبط با ملی کارت ارزی درهم امارات مـیباشد، اما دارندگان این نوع کارت مـیتوانند از کشورهای ذکر شده درون پرسش قبل، از طریق ATM ارز محلی بگیرند. با ملی کارت ارزی از خودپردازهای کشورهای فوق کـه البته بـه ارز همان کشور هست مـیتوان پول برداشت کرد کـه سقف برداشت آن درون روز ۳۰۰ دلار ارز محلی و در سال ۳۰۰۰ دلار مـیباشد.
.
۴۱) درون شعبی کـه دستگاه صدور آنی کارت ندارند، نحوه دریـافت ملی کارت جدید چگونـه است؟
شعبه درخواست مشتری را بـه اداره کل انفورماتیک واحد صدور کارت ارسال مـینماید کـه معمولاً یک هفته الی دو هفته طول مـیکشد که تا کارت جدید صادر و به شعبه تحویل داده شود.
.
۴۲) مشتری چگونـه مـیتواند نام شعب دارنده دستگاه صدور آنی کارت نزدیک بـه محل سخود را بیـابد؟
از طریق تماس با شماره ۶۴۱۴۰-۰۲۱ مـیتوان این اطلاعات را بـه دست آورد.
.
۴۳) آیـا افراد نابینا مـیتوانند از خدمات ملی کارت استفاده نمایند؟
بله. حتما همانند شرایط افتتاح حساب، نابینایـان شخص معتمدی را همراه داشته باشند.
.
۴۴) آیـا مـیتوان بـه جای صاحب حساب، فرد دیگری جهت درخواست ملی کارت جدید بـه شعبه مراجعه کند؟
به شرطی کـه وکالتنامـه داشته باشد و عیناً عبارت اخذ کارت جدید به منظور آن شماره حساب قید شده باشد.
.
۴۵) آیـا صدور کارتهای مغناطیسی درون سیستم بانک ملی، فقط به منظور اشخاص حقیقی واجد شرایط (بالای ۱۵ سال) امکانپذیر است؟
خیر، به منظور حسابهای مشترک نیز صادر مـیشود. اما بـه حساب حقوقی کارت مجازی تعلق مـیگیرد کـه امکان انتقال وجه را از کارتهای شتابی بـه این حساب فراهم مـیکند.
.
۴۶) مدت اعتبار ملی کارت چند سال است؟
۵ سال
.
۴۷) به منظور خرید اینترنتی بـه چه اطلاعاتی نیـاز است؟
شماره ۱۶ رقمـی کارت – کد CVV2 – تاریخ انقضا کارت – رمز دوم
.
۴۸) اگر بن کارت یـا سفرکارت گم شد، بعد از مسدود توسط Call Center، چگونـه مـیتوان درخواست کارت جدید نمود؟
باید از طریق اداره کارگزینی یـا اداره امور شعب خود بـه انفورماتیک درخواست داده شود که تا کارت جدید صادر گردد.
.
۴۹) چرا رمز دوم کارت کار نمـیکند؟
ممکن هست ۳ بار بـه طور مکرر درون سیستم رمز اشتباه وارد شده باشد و یـا رمز تعریف شده تکراری باشد.
.
۵۰) تغییر رمز هدیـه کارت چگونـه امکانپذیر است؟
از طریق خودپرداز یـا از طریق Pin Pad شعبه
منبع: بانک ملی
[۵۰ سوال درباره ملی کارت بانک ملی با پاسخ صورتحساب کارت اعتباری بانک ملی]
نویسنده و منبع: اتاق خبر راه پرداخت | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 09:11:00 +0000